Ana içeriğe atla

Yolculuk Vakti

Merhabalar,

Vizemi aldığımda stajımın başlamasına 4 gün kalmıştı. Hemen işe koyuldum. Yazarak liste yapmayı ve tamamlanan her maddeye tik atmayı seven biri olarak yine bir yapmam gerekenler listesi hazırlamıştım. Öncelikle uçak biletimi aldım. Gideceğiniz zaman dilimi uçak bileti fiyatlarında değişiklik gösterebiliyor. Ayrıca bileti çok önceden daha ucuza almanız da bir seçenek ama vizenizin çıkmama ihtimalini düşünerek bunu tercih etmeyebilirsiniz. Bavul hazırlama aşamasında, gerçekten ihtiyacınız olan eşyalarınızı koymaya gayret gösterin çünkü gittiğinizde de alacağınız şeyler olacaktır. Ayrıca gideceğiniz ülkenin hava durumuna bakarak mevsime uygun eşyalar koyabilirsiniz. Aldığınız biletin bagaj kurallarına ve haklarına bakarak hazırlığınızı yapın. Havalimanında hakkınız olandan fazla bagaj götürdüğünüzde veya boyutları aştığınızda ekstra para ödemeniz gerekebilir veya kabul edilmez. Her havayolu şirketinin bu süreçte farklı prosedürleri olabilir.

Ankara Esenboğa Havalimanı- Saadet Gökmen Arşivi

Tüm hazırlıklarınız tamamsa artık uçma vakti geldi. Havalimanına gitmeden online check-in yapabilirsiniz. Ben İstanbul aktarmalı gidecektim ve ilk uçuşumu online check-in yapabilmiştim ama İstanbul’dan olan uçuşumda online check-in hata verdi. Havalimanında yeterli vaktiniz varsa orada da yaptırabilirsiniz.

Hayatımda ilk defa uçağa binecektim, bu yaşıma kadar hiç deneyimlememiştim. Zaten Ankara’dan İstanbul’a uçacakken bile dış hatlardan girmem bu konuda ne kadar deneyimsiz olduğumu göstermişti. Yani aslında dışarıdan yürüyeceğim yolu içeriden yürümüştüm. :) Pandemiden olsa gerek bu kapıdan içeriye yolcu dışında kimseyi almadıkları için ailemle burada vedalaştım. Üniversite hayatım dahil ailemle birlikte yaşadığım için ayrılmak biraz zor olsa da tek başıma yola devam ettim. 

Genellikle uçuş saatinizden 2-3 saat öncesinde havalimanında olmanız gerektiği söylenir. Çünkü Check-in işlemleri için uzun kuyruklar beklemek zorunda kalıyorsunuz. Ben Erasmus’a normal bir dönemde gitmediğim için Check-in sırasında biraz korkmuştum. Kontrolü yapan kişiye pasaportumu verdiğimde C tipi vizeyle Hollanda’ya giremeyeceğimi söyledi ve anında tüm belgelerimi önüne sermiştim. Kabul mektubu, Learning Agreement belgesi, sigorta poliçesi, aşı kartı vs. Normal bir dönemde gitseydim de belki göstermem gerekebilirdi ama pandemi döneminde herkes daha sorgulayıcı oluyor. Sizde gerekli olduğunu düşündüğünüz tüm belgelerinizi yanınıza alın ki sorun yaşamayın. Belgelerimi gösterdikten sonra bagajım tartıldı ve uçuşum aktarmalı olduğu için bagajımı Ankara'da verip Amsterdam'dan alacağım söylendi.


Saadet Gökmen Arşivi

Uçağa binmek için bir süre bekledikten sonra pasaport ve bilet kontrolü yapıldı ve 3 Ağustos 2021 gecesi, sabah sularında Ankara’dan uçağa bindim. İstanbul havalimanında tekrar Check-in yapmadım fakat yurtdışı çıkış harç pulu alarak pasaport kontrolünden geçtim. İstanbul’da yaklaşık 2 saatlik bekleyişin ardından tekrar uçağa bindim ve Amsterdam Schiphol Havalimanı’na bilet üzerinde yazan saatte indik. Tekrar uzun bir kuyrukta bekledikten sonra pasaport kontrolünden geçtim. Neden geldim, ne kadar kalacağım gibi sorularla birlikte yine belgelerimi verdim ve sorunsuz bir şekilde bu kısmı da atlattım. Bagajımı alıp havalimanından dışarı çıktım ve Amsterdam’a ilk adımımı attım..

Amsterdam Schiphol Havalimanı- Saadet Gökmen Arşivi



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hollanda’da Suyun Planlanması ve Yönetimi

Peki Hollanda suyu, kente ve planlamaya nasıl entegre etmiş, bir peyzaj ögesi olarak nasıl kullanmıştır? Hollanda’nın su yönetiminde çok iyi olduğunu biliyoruz. Kurulan bu yönetim mekanizması yaklaşık 300 yıldır vardır. İlk Hollanda Bölgesel Su Otoritesi ise 13.yüzyılda kurulmuştur. Günümüzde yaklaşık 11.000 kişiyi istihdam eden 21 bölgesel su idaresi ile suyun yönetimi devam etmektedir. Su yetkilileri bölgeleri selden koruma, su kalitesini yönetme, su fazlalıklarını ve kuraklıkları gibi konular üzerinde çalışmaktadır. 1953’te Hollanda’nın güneybatısında yaşanan sel felaketiyle birlikte 1990’ların başında kıyılar da sulara teslim olmuştur. Hükümet bu tür olayların tekrar yaşanmasını önlemek amacıyla da Delta Proramı adında bir plan ortaya koymuştur. Bu program ülkeyi selden korumak, aşırı hava olaylarının etkisini azaltmak ve tatlı su kaynaklarını güvence altına almak için çalışmaktadır. Bu programın amacı; Hollanda’yı günümüzde ve gelecekte selden korumak, yeterli miktarda tatlı s...

Hollanda’nın Kilit Taşı: Su

Hollanda’nın bir su ülkesi olduğunu biliyoruz. Nederland isminin Hollandaca anlamı da “alçak toprak, alçaktaki ülke” yani deniz seviyesinden aşağıda anlamına gelmektedir. Hollanda topraklarının %20’si denizin doldurulması veya bataklıkların kurutulması ile elde edilmiştir. Hatta Amsterdam Schiphol Havalimanı, 1916’da Haarlemmermeer Gölünün (Haarlemmermeer Lake) kuruduğu arazide yapılmaya başlanmıştır. Bu göl 1800’lü yıllarda fırtınalarla birlikte Amsterdam ve Leiden gibi şehirleri sele teslim ettiği için gölün kurutulması kararı alınmış ve sonrasında kazanılan topraklarda yerleşimler oluşmaya başlamıştır. Bugün halen gölün kuru kalmasını sağlamak için pompa istasyonları çalışmaya devam etmektedir. Amsterdam Schiphol Havalimanı Konumu Su Hollanda’nın bir parçasıdır. Hollanda’nın %26’sı, dörtte birinden fazlası deniz seviyesinin altındadır ve %50’si deniz seviyesinden 1 metre veya daha fazla yüksektedir. Bu sebeple Hollanda en iyi taşın koruma sistemlerine sahiptir. Rijkswaterstaat, Mini...

Hollanda Konut Alanları ve Politikaları

Hollanda’nın konut politikaları açısından tarihsel gelişimine bakılacak olursa ilk olarak 1900’lü yıllarda konut politikalarını ortaya koymuştur. Hatta sosyal konut politikaları 1800 yılların sonuna kadar dayanmaktadır. 1901’de Konut Yasası anlamına gelen Housing Act yürürlüğe girmiştir. Bu yasa, İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra Hollanda’daki büyük konut eksikliğini gidermek ve kötü yaşam şartlarını iyileştirerek insanlara temel hayat koşullarını sağlamak amacıyla ortaya çıkmıştır. Merkezi hükümet bu yasa ile 3 ana hedef belirlemiştir: Sosyal konut birlikleri ve yapımı için finansman, kira seviyesini korumak için ödenekler ve konut kalitesini koruma amaçlı inşaat kanunlarıdır. 1950’lere kadar sosyal konut yapımı teşvik edilmeye devam edildi. 70’lerde yaşanan ekonomik kriz sebebiyle konut satın almak çok zor hale gelmişti. Bu sebeple de birçok konut kiralık evlere dönüştürülmüştü. Ev sahipliği konusu da yıllar geçtikçe düşmeye devam etmiştir. Bu süreçte hükümetin tek amacı evsizliği azalt...